Nieuws

Zomerrooster BSV

In de zomervakantie is er een aangepast rooster van de BSV. Het rooster is geldig van 16 juli t/m 24 augustus.Let op:de wandelgroepen gaan gewoon doorer is géén sportspreekuur in de vakantie...

Vacatures: Pedagogisch medewerkers BSO

We zoeken voor de BSO, per direct:Pedagogisch medewerkers 12-28 uur per week Prettige collega's, met hart voor kinderen. Voor meer informatie klik hier

Geen club donderdag en vrijdag

Donderdag 12 en vrijdag 13 is er geen club  i.v.m. de voorbereidingen van de zomervakantieactiviteiten!

Jaarverslag 2017

Het jaarverslag van 2017 staat online! Via deze link is het in te zien.

Sponsorloop voor de Hope Foundation

Het bedrag voor de Hope Foundation is bekend!Kinderen hebben tijdens de sponsorloop (jongens, wat was het warm!) geld ingezameld, maar ook ouders hebben tijdens de Iftar gul gegeven. Vorige...

Huiswerkbegeleiding gestopt ivm vakantie

De meeste kinderen hebben al geen huiswerk meer, vandaar dat er de laatste schoolweek geen huiswerkbegeleiding meer is.In september pakken we de draad weer op; hou de site in de gaten voor de exacte...

Deze zondag in Cinema De Mussen....

The art of Planet 51!Tijd: 12.00-14.30 uur

Zomeractiviteiten stadsdeel Centrum

Van 2 juli t/m 1 september worden er in Schilderswijk, Transvaal, oude Centrum, Kortenbos, Stationsbuurt, Rivierenbuurt en Zeeheldenkwartier enorm veel zomeractiviteiten georganiseerd. In...

Verslag Volvo Ocean Race

Volvo Ocean Race; acht dagen lang staat de haven van Scheveningen in het teken van zeilen en watersport. Zeilboten gaan op zee de race met elkaar aan en op het strand zijn er dagenlang allerlei leuke...

Verslag nationale buitenspeeldag

Op 13 juni was het nationale buitenspeeldag. Het meester de Bruinplein werd omgetoverd tot speelparadijs. Het leuke verslag vindt u hier, en hier wat foto's van deze geslaagde middag.

Zomervakantie activiteiten!!!!

Vanaf vandaag kunnen de kinderen worden ingeschreven voor de zomervakantie activiteiten! Wees er snel bij, want vol = vol!Kinderen 7 t/m 12 jaar: bekijk hier het programma voor week 1 t/m 3 en hier...

Cinema De Mussen zondag 17 juni

A.s. zondag draaien we de film "Home" in de sfeer van het Suikerfeest. De film begint om 12.00 uur. Kom je ook kijken? Je mag wat lekkers meenemen.

Schilderswijk Moeders bezoeken Tweede Kamer

De Schilderswijk Moeders hebben vrijdag 8 juni 2018, op uitnodiging van PvdA-kamerlid Kirsten van den Hul, een bezoek gebracht aan de Tweede Kamer.

Nationale buitenspeeldag

Op 13 juni is het Nationale Buitenspeeldag. Op het Meester de Bruinplein organiseren we weer allerlei leuke en uitdagende activiteiten!Doe je ook mee? Het is van 13.00 - 15.30 uur voor alle...

Vrijdag 1 juni geen jeugdactiviteiten

Op vrijdag 1 juni zijn er géén jeugdactiviteiten ivm de iftar. De kinderen zijn maandag 4 juni allemaal weer van harte welkom!

Tweets

Op zoek naar een baan in de kinderopvang? Check https://t.co/sgfwIbDwiT #vacature #werk #bso #kinderopvang 1 week 2 dagen ago
Het Buurtpreventieteam van De Mussen doet mee aan het project Walking Football van @ADODenHaag en krijgt een rondle… https://t.co/QKIiW82x8W 1 week 3 dagen ago
RT @SchilderMoeders: Vandaag hebben we de laatste bijeenkomst gehad voor de zomervakantie.. Voorbereidingen voor het lustrum zijn in volle… 1 week 3 dagen ago
RT @GemeenteDenHaag: Haagse veteranen ontvingen anjers 3 weken 2 dagen ago
Voorafgaand aan @NLVeteranendag 2018 werden de veteranen ontvangen op het stadhuis. De Crownies Girls van De Mussen… https://t.co/r63ALw2z3R 3 weken 3 dagen ago

Het ouder-kindkamp 2018

Het ouder en kind kamp 2018

Een super muzikaal kamp!

Wat hebben wij gelachen en plezier gemaakt. Met 65 kinderen en moeders was het kamp dit jaar nog leuker dan voorheen. De setting: het grote kamphuis in Het Mussennest in Otterlo. Een groene omgeving met weinig bewoners. We bleven 3 dagen en 2 nachten slapen een reuze huis met 2 grote slaapzalen en stapelbedden. Alles moesten wij zelf regelen. Van activiteiten tot bereiden van de maaltijden en afruimen. De taken waren goed verdeeld.

Het programma was zeer gevarieerd. Eenmaal aangekomen op dag één, werden wij goed ontvangen. We hebben een korte rondleiding gehad. Al snel zijn we de bosrijke omgeving gaan verkennen. Wat een mooie en rustige natuur!

De kinderen stonden al klaar om te gaan voetballen op de velden, de meiden hadden hun beauty- en spelletjeshoek gevonden in de fraaie woonkamer. Wat een actieve moeders! Al snel was er muziek aangezet, thee en koffie klaar gemaakt en waren we aan het zingen en dansen! Het avondeten is gezamenlijk gemaakt en geserveerd.

Na het avondeten stond de Marokkaanse thee met wat lekkers al klaar op de tafels. De kinderen en moeders konden gezamenlijk meedoen met gezelschapsspelletjes.

De volgende dag begonnen we met een goed ontbijt. De ochtend was in het teken van Pasen. Er waren 100 eieren verstopt in het bos waarvan 95 terug zijn gevonden. Best knap! Van de 5 overige eieren is alleen de schil terug gevonden...

Ook een wandeling door het bos kon niet missen. We hadden geluk met het weer!

Tegen het einde van de middag was het tijd voor ons zwemavontuur bij het zwembad De Peppel in Ede. Een flinke wandeling naar de bus toe en binnen een kwartier waren wij alweer bij het zwembad. Wat een fantastische zwembad en wat verwennerij voor de kinderen en moeders!

De kinderen vermaakten zich in het mooie zwembad en op de vele glijbanen.

De moeders konden heerlijk bubbelen in de bubbelstrook en genieten van de wellnesscorner met sauna's, stoomcabines en bubbelbaden. Na twee uur waterpret zijn wij uitgeput terug gegaan naar ons kamphuis.

Dag drie stonden we al vroeg klaar voor onze nieuwe activiteit, rond 10.00 uur zijn wij met de bus vertrokken richting het pretpark Walibi. Na een dagje met vele attracties en spannende activiteiten zijn we in de avond teruggekomen in Den Haag.

Het kamp was zeker geslaagd en was weer een groot succes. Voor de kinderen en ouders was het een onvergetelijke tijd met nieuwe ervaringen. Sommige kinderen en ouders waren voor het eerste buiten de omgeving van Den Haag. Dat maakt ons kamp heel erg uniek en speciaal!

De rol van de ouders was deze keer ook onmisbaar tijdens het kamp. Ze hebben zelf verantwoordelijkheid gedragen voor de werkzaamheden voor en rondom het kamp. Onze dank daarvoor! We hopen dat het volgend jaar weer een leuke kamp wordt voor vele nieuwe kinderen en ouders.

Via deze weg willen we ook onze dank uitspreken voor de bijdrage van het Jeugd vakantieloket voor het realiseren van het ouder-kind kamp. Zonder deze bijdrage was het voor ons niet mogelijk om deze unieke kans te bieden aan ouders en kinderen uit de wijk.